KOM 401
Av kompendium-artiklene fins disse i elektronisk versjon:
- Benoit, William (1997) ”Image Repair Discourse and Crisis Communication.”I Public Relations Review, 23(2): s 177-186 10s (hvis ikke lenka virker kan man klikke seg fram fra Bibsys)
- Engebretsen, Martin (2008) ”Sakte utvikling mot en interaktiv Nyhetsdiskurs” I Norsk medietidsskrift, årgang 15, nr 4. S328-342 16 s
- Vagle, Wenche (1995) ”Kritisk tekstanalyse” 90s I Svennevig, J. et al (1995) Tilnærminger til tekst.Modeller for språklig analyse. Oslo: Cappelen/LNU S 123-215 (Nasjonalbibliotekets digitaliseringsprosjekt)
Sekundærlitteratur
- Machin, David and Van Leeuwen, Theo (2007): Global Media Discourse: A Critical Introduction (Kindle-bok kan kjøpes)
- Gee, James Paul (2001) An introduction to discourse analysis : theory and method (Gratis Ebrary-bok)
ST 411
Pensumbøker kun i papirutg. bortsett fra:
Berkowitz, Dan (1997) Social meanings of news (omtrent komplett på Google books)
SV 405
- Healey, Patsy (2006) Collaborative planning shaping places in fragmented societies. (Hele boka er pensum, men 1-63 fins digitalt Google books)
- Planning as the ideology of (neoliberal) space Planning Theory November 2010 9: 298-314, first published on May 10, 2010 doi:10.1177/1473095210368878 Abstract.,Full Text (PDF)
- David Harvey (1989) From Managerialism to Entrepreneurialism: The Transformation in Urban Governance in Late Capitalism Geografiska Annaler.
- Phil Hubbard: Urban Design and City Regeneration: Social Representations of Entrepreneurial Landscapes. Urban Studies (Routledge), Oct96, Vol. 33 Issue 8, p1441-1462, 22p
- David E. booher: Planning with Complexity: An Introduction to Collaborative Rationality for Public Policy (Kindle Edition) Pensum: Kap. 2.
- Kavaratzis, M & Ashworth, G.J (2005) City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing trick? Tijdschrift voor economische en social geografie no 5, s 506-514)
- Kleven, Terje (2008): Viktig melding! Hør på Aksel Hagen om planlegging som teori og praksis. Plan 4/2008, s 58-61.
- Lorentzen, Anne (2009) Cities in the Experience Economy European Planning Studies, Jun2009, Vol. 17 Issue 6, p829-845.
- McGuigan, J: Doing a Florida thing: the creative class thesis and cultural policy
Pages 291 – 300 Full Text PDF
Hei, Birgitte & co.
SvarSlettSpennende prosjekt dette. Nå ser jeg av dette innlegget at det varierer i hvilken grad innholdet er tilgjengelig elektronisk. (Regner med at det er fagkoder som er listet opp over?). Kjøper biblioteket inn e-bøker spesielt for lesebrettprosjektet eller baseres det på åpent tilgjengelig/ allerede kjøpt litteratur?
Blir spennende å høre mer om konklusjoner..
Hei Karen Marie! Du har rett i at tilgjengelighet på e-bøker/artikler varierer. Arthur Olsen ved UB gjorde en undersøkelse ang. elektronisk dekningsgrad blant engelspråklige pensumbøker og kom frem til ca 20%. Og da er det Amazon som tilbyr best dekningsgrad av e-bøker. Før jul hadde vi et delprosjekt med Kindle der UB kjøpte/la inn ebøker på brettene, i et annet delprosjekt fikk studentene utdelt gavekort, slik at de slev kunne kjøpe. I denne omgang er det meste gratis (man kan laste ned artikler som pdfer gratis og lese e-bøker online UB har tilgang på ca 60 000 stk), men studentene har mulighet til å kjøpe et par av pensumbøkene via Amazon (det blir billigere enn at de skulle kjøpe papirversjoner). Tidliger ei prosjektet vurderte vi også samarbeid med forlag, slik at vi kunne ha tilbudt komplett pensum, men dette er vanskelig... Vet at de har gjort dette ved UiO...
SvarSlett